7.9.05

Hinsides enhver kontroll

"Vekt på forskning" heter en rapport fra Universitets- og Høgskolerådet. Der fant jeg følgende avsnitt som er kjempegøy hvis man leser det med en litt panisk skrikende stemme:

"Det finnes ikke et fullstendig register over alle vitenskapelige tidsskrifter, serier, nettsteder og utgivere. Det har vært anslått at det finnes 24000 vitenskapelige tidsskrifter i verden, men tallet har også vært satt høyere.

INGEN HAR FULL OVERSIKT!!!!!!

Det finnes internasjonale kataloger over tidsskrifter, med de har ikke troverdige opplysninger med hensyn til vitenskapelighet. Dessuten forandrer publiseringsarenaen (?) seg HELE TIDEN ved at nye kanaler kommer til mens andre opphører, og det skjer STADIG VEKK fusjoner eller navneskifter"

6 kommentarer:

Mari sa...

Jeg skulle ønske denne posten hadde kommet med lyd. Lest av Ole. Da tror jeg bestemt regjeringen hadde forstått viktigheten av å bevilge MASSE penger så vi til enhver tid kan ha kontroll over vitenskapelig publisering!!!

Anita Steigre sa...

Mari snakker så varmt om Oles litt panisk skrikende stemme, at ønske om lydfil herved støttes.

Ole David Østli sa...

Okei. Jeg ser for meg tre versjoner:
1) En litt overarbeidet arkivar som av sin psykosjef har blitt beordret å telle hele sulamitten før i morgen kl 830.
2) En ung småbegeistret sosiologiforsker som bare ser mulighetene i kaoset, og sier dette i et myknyttprogramm på TV.
3) En bilmekanikeraktig fyr som vet alt om emnet og øser litt småkjekt av sin kunnskap til en litt forvirret/forelsket ung studine med store fikserte øyne.

Ole David Østli sa...

Elleve måter å si "Kari Brææmness"...

Anita Steigre sa...

Jeg ønsker meg alle ;-)

Ole David Østli sa...

1ern og 3ern snakker nordnorsk. 1ern i fistel og 3ern i bass. 2ern snakker bergensk, litt lavmelt, hemmelighetsfullt nesten. "Vældi spænnænde".