21.1.07

Webinar - en ny opplevelse


Med den nye jobben som høgskolebibliotekar kom ny energi og nysgjerrighet. I surfinga på jakt etter gode helsefagbibliotekvennlige nettsteder, kom jeg over dette: SirsiDynixInstitute lød kjent for Bibliotekar i sivil (vi har jo vært på IFLA og møtt folk i levende live), og derfor våget jeg å melde meg på et "webinar", nysgjerrig på hva det kunne være. Jeg var heldig med mitt: En times entusiastisk presentasjon av en amerikansk bibliotekar, som har laget et lekent opplegg for å oppmuntre sine bibliotekansatte til å utforske bibliotek 2.0 (så ja, nå driver jeg også og nærmer meg dette fenomenet). Jeg skal absolutt følge med på hva Sirsi tilbyr framover. Dette var gratis, passe lenge - og engasjerte meg: Jeg skal jo omgjøre bibliotek-ikke-brukere til interesserte gjester. Hvordan? Helene Blowers som var ansvarlig for Learning 2.0 (altså det lekne opplegget) talte iallfall overbevisende om nytten ved å ha det gøy. Jeg koser meg allerede med dagdrømmer om festlige ha-det-kjempegøy-med-helsebiblioteket-blogger. Nå har jeg sett på noen av leksjonene til HB, og har mye igjen å utforske. Passer fint på mørke dager, som vi fortsatt kommer til å ha en stund! Men velkommen tilbake, sola. Siden jeg er i utforskingsmodus har jeg laget katalogkortet over for å feire, ved hjelp av denne generatoren som jeg altså fant i webinarets kjølvann.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha!. Kjempemorsomt!! Jeg ble nesten lurt. Det er da ikke noe umulig i at den boka kommer ut en dag. Vedder på at Mari har et litterært hemmelig liv...

Olemann

Anita Steigre sa...

Og sola ER faktisk tilbake, et eller annet sted bak skyene har den luska idag. Bare vent - vi finner deg nok en vakker dag.

Sirsi er forresten vel verdt å følge med på!

Vidar sa...

Nydeleg teiknsetjing

:-D