21.6.06

Bibliotekaraction

I går hadde vi bibliotekarenes festaften i Hammerfest, med en riktig eventyrfilm: The librarian : quest for the spear. En sjelden gang får vi nemlig brukt videokonferanseutstyret til det som det egentlig skal brukes til, storskjermvisning av faglig relevante filmer. Hittil har vi sett Rosens navn, Desk set og altså The librarian i bibliotekets film- og vinklubb (vi har sett Erin Brocovich også, men såvidt jeg husker var det fordi vi hadde sonetrøbbel med en fagfilm). Neste ut er The music man.

Men og så da? Flere forslag til faglig vekst og godt vinfølge mottas med takk!

6 kommentarer:

Jorunn sa...

Foregår ikke store deler av The Day After Tomorrow på biblioteket i New York? Bibliotekkatastrofefilm! ;)

Mari sa...

Takk Jorunn! Du har rett, og det er jo en film jeg gjerne ser igjen! Jeg synes til og med jeg husker at bibliotekaren hadde åndsnærværelse nok til å være selektiv da de samlet sammen bøker til brensel (og så godt som de brant, da. Flaks det).

Anita Steigre sa...

Og som jeg gleder meg til neste kveld! Men kan den bli like god som "Librarian : guest for spear"? - en virkelig høydare!! Lenge sida jeg har ledd så godt, gitt...

Anonym sa...

Dokke må se filmen Mumien...der har du ein film med litt bibliotek/museum da. Den filmen har ein artig scene som er eit must å få med seg. Ønske situasjon for alle bibliotekarer! d:-)

Vidar sa...

Så Mumien er sjølve ABM-filmen?? :-D Say no more... ;-)

No har eg sett "The librarian" - og ja, den var fantastisk! Eg har allereie tinga eit 10-meters bilete av meg sjølv til å henge på utsida av samfunnshuset...

Anonym sa...

Jeg mener å huske at en norsk film som het "Arven" delvis var tatt opp på et bibliotek. Daværende U.B, nå Nasjonalbiblioteket. Hovedpersonen var visst bibliotekar. Jeg så aldri filmen