24.8.05

Høstens frukter

Jeg fikk et ønske idag om vel overstått sommer, med et lite "selv om vi gjerne skulle sett sola litt mer". Og som trøst til den manglende sola, en kommentar om at det ihvertfall er mye bær og sopp i år. Og akkurat det siste har vi på fylkesbiblioteket merka ekstra godt. Selv på mitt kontor vokser det! Så nå har vi lukket døra og stengt kontoret inntil videre. Det kan bli for mye.. Igår gikk jeg hjem med vondt i hodet og tett bryst, og da jeg begynte nysinga igjen på kontoret idag, ante jeg ugler i den berømte mosen (måtte den være fri for muggsopp). Dessuten luktet det (men det merka ikke den rennende nesa mi). Allslags vær har sin sjarme, ekstra våte somre har også sin, og om ikke annet så fikk vi oppdata f**skapet.

Ellers kan jeg melde om at stabelen med blåbær vokser i fryseren. Likledes gjør stabelen med papir på pulten til Mari, som jeg for øyeblikket låner. (Lover å rydde før du kommer tilbake fra ferie, Mari!)

4 kommentarer:

Mari sa...

Hva - har vi stengt biblioteket? Sopp overalt? Kunne jeg blitt i Oslo og forlenget ferien? Hadde ikke vært meg imot! Men nå er jeg altså tilbake i Hammerfest, og skal bruke disse siste feriedagene til å samle krefter til en ny arbeidshøst. Som begynner med ryddig skrivebord - det hadde jeg jammen glemt!

Anita Steigre sa...

Så drastisk er det ikke. (Kan jeg få føye til et "ennå"?) Vi har stengt mitt kontor. Jeg syns imidlertid jeg kjenner lukta i gangen også, så spørsmålet er hvor mye det har spredd seg. Hva gjør man i sånne tilfeller? Allerhelst vil jeg at noen fra Kommunen og Arbeidstilsynet skal komme ilende, ta prøver, stenge av, utstyre oss med verneustyr og undersøke skader og sette igang med repareringa. Så vel er det ikke. Så - vel møtt til arbeid på mandag, Mari.

Anita Steigre sa...

Ryddig skrivebord? Hvor da?

Vidar sa...

ikkje her...