30.8.05

Hører du meg nå, Røkke?

Finnmark fylkeskommune ble ikke kvotekonger. Samarbeidet med Røkke falt i fisk, og tilbake står Røkke med favnen full av trålkvoter, og Finnmark fylkeskommune med... Ikke stort. Ikke før en strålende idé slo meg: Hva om vi låner ut trålkvoter! Rett og slett. La bibliotekene sørpå låne ut sine fiskestenger, bevares, flott er det, men her i Finnmark er fisken større, verden større - og vi må tenke større. Så Bibliotekar i sivil foreslår herved a)pliktavlevering av trålkvoter jf. norsk lov og b) utlån av kvoter på folkebibliotekene. 4 ukers lånetid, purringer og gode greier. Er fisken IPP, sier du? Vel, men det skal ikke stå på kvota. Reserveringer bør gjøres i god tid før lofotfisket!

4 kommentarer:

Anita Steigre sa...

Jeg gleder meg allerede til å sette opp utlånsreglement med lånetid, purregebyrer og erstatningssummer. Og ikke minst: Skal hvemsomhelst få låne, eller skal noen favoriseres her? Skal finnmarkinger gå foran søringer, f.eks? Jeg foreslår et videomøte for avklaringer.

Ole David Østli sa...

Hm. Jeg er litt sjokka her jeg sitter etter å ha lest historien i avisa. Går det an?
Jeg trekker tilbake min støtte til Arbeiderpartiet umiddelbart. Det er bare for mye.

Vidar sa...

juhu, her er nokon som vil ha røysta ;-)

http://www.senterpartiet.no/

Ole David Østli sa...

Jeg gjorde noe helt utrolig. Soste rundt i nyjobbangsten min og glemte at jeg politisk sett er finnmarking ved dette valget. Jeg stemte altså ikke fredag fordi jeg trodde valgdagen var mandag, men det ville kostet en arbeidsdag + fly attogfrem å stemme ved Komsa krets.

Nå har jeg kommet i skade for å skjelle ut partiet ditt (?), Vidar. På en valg-blogg i en eller annen avis jeg har glemt...