22.6.05

Hagemonsteret

Min overraskende nye interesse for hage motarbeides av handelsnæringa. I går var jeg på hagesenteret igjen, og følte bestemt at dama der så på meg med et "åh, blir vi ikke kvitt det hagemonsteret"-blikk. Bare fordi jeg ikke er fornøyd med redskapene de har der. At det skal være så vanskelig å få tak i en rosesaks! I mellomtiden sliter min gamle rosebusk med gamle, bladløse greiner. Jeg gjør ett forsøk til på å støtte butikkene her jeg bor (dropper hagesenteret og prøver meg på to jernvarebutikker, har sett at de har endel hageredskaper), og så blir det å bestille på nett. Når busken er befridd for sine gamle torner, venter nye, ambisiøse hageprosjekter!

3 kommentarer:

Anita Steigre sa...

Jeg anbefaler Øyen. Ikke for at jeg vet de har hagesaks, men det er en typisk "altmuligbutikk". Det er til og med god service der. Jeg fikk kjøpt o-ringer, en og en, og akkurat den størrelsen jeg ville ha. Mannen bak disken smilte hele tida og var hyggelig uten at det virka påklistra. På Løvold får man bare kjøpt hele sett. Så det så.

Vidar sa...

Eg trur eg sparer på pengar til ustyr i år - balkongkassene krev ikkje mykje... :-)

Mari sa...

Øyen var stedet, og i går klippet og klippet jeg til det ikke var grein igjen på grein. Saksa smøg seg gjennom tornekrattet som en kniv i varmt smør. Gøy! Nå er jeg bitt av basillen, så jeg kommer til å smyge meg videre over til naboene og klippe, klippe, klippe...