29.3.06

Bibliotekmøte - hurra!

Hurra! Vidar Lund er valgt inn i hovedstyret til NBF! Gratulerer og lykke til, Vidar, med arbeidet der - vi er mange som har tro på at du vil gjøre en god jobb.

Første del av torsdagen var jeg så heldig å få med meg Fagforum for bibliotekarene i videregående skoler i Finnmark. Alltid nyttig og hyggelig! Og topp å se så mange finnmarkinger på bibliotekmøte.

Men jeg må innrømme at jeg ikke syns de faglige seminarene var til å gjøre rundkast av. Mulig jeg valgte de minst spennende foredragene, hørte at Per Inge Torkelsen var festelig.

Og jeg klarer ikke å dy meg: Før festmiddagen ble det takket høylytt og ærbødigst til alle leverandørene som var med å SPONSE bibliotekmøte. Klapp! Klapp! Med debatten om USA-bøkene friskt i minne, ble jeg lettere lattermild. Det er tydeligvis greit å bli sponsa, så lenge der er av "våre egne" og ikke av de "over there"... Ja, ja --

Bibliotekmøte var ihvertfall vellykket, med hyggelige kolleger som man kan diskutere faglig og ufaglig med. Det er alltid like trivelig og nyttig - verdt hele turen, faktisk! Og jeg er tilbake i Hammerfest med påfyll og nytt arbeidsmot.

Takk for flotte dager i herlige Trondheim - filmfestivalen påfølgende helg var forresten storartet!

6 kommentarer:

Vidar sa...

Takk for det!
Og eit hurra for Bibliotekmøtet herifrå òg. Det var gysla kjekt, sjølv om ikkje alt var like gjevande...

Eg vonar at fleire kjem med innspel på kva NBF skal jobbe med i året som kjem. Den nye verksemdsplanen er ufatteleg generell, så her er det gode høve til å påverke!

Anonym sa...

Vær så god! Hurra her også!

Og som møteleder for et av de viktigste og beste fagseminarene, så kan jeg bare si at ryktet om at fagseminarene ikke var veldig bra er betydelig overdrevet.

Takk.

Anita Steigre sa...

Beklager, Jørn Helge. Selvfølgelig var du møteleder for et av de gode seminarene. Har ikke hørt noe negativt om det ;-)

Det er bare bra å høre at ryktet er sterkt overdrevent, vil gjerne høre om flere som ble faglig begeistra under seminarene.

Glamourbibliotekaren sa...

Hurra for Vidar og hurra for meg som fikk tid til å lunsje med han, og hurra for Jørn Helge og det interessante seminaret om biblioteksvar.no, og hurra for Per Inge Torkilsen - jeg satt så langt fram at jeg faktisk kunne ane at han hadde dårlig ånde...

Vidar sa...

Og hurra for Glamourbibliotekaren som inspirerte meg til rosa slips på festen :-D

Glamourbibliotekaren sa...

Vidar (og alle andre menn): Jeg har nå laget en liten motecollage for mannlige bibliotekarer - check it out!