8.6.05

Pragmatisme

Det er mitt hovudpoeng i katalogisering og kassering. Eg meiner: kvifor gjera det vanskeleg når du kan gjera det enkelt? Vi har tre kombinasjonsbibliotek med grunnskular. Dei har ei boksamling frå folkebiblioteket, og ei frå skulen. No skal dei på MM2 Sentraldrift alle som ein - kva gjer ein så med samlinga? Eg ser somme bibliofilbibliotek (det ordet måtte eg lesa tre gonger for å sjå om det vart stava rett...) har delt det opp i ulike katalogar, slik at ein kan søkje i kvar einskild boksamling. Her skar eg berre igjennom og innførde det saumlause biblioteket. Kvar bok sin katalogpost, der eksemplara har ulike eigarar.

Ein annan ting er at det blir lite igjen av skuleboksamlinga når kassasjonstornadoen Vidar har vori gjennom den. Og bra er det!

7 kommentarer:

Anita Steigre sa...

Skolebibliofilbibliotek (artig ord det der) blir anbefalt å ha egne katalogen (ihvertfall var det sånn for noen år siden), fordi leverandøren hadde dårlig erfaring med den andre løsninga. Husker ikke hvorfor... Bibliofilbibliotek har jo samsøkløsing så alle kan søke hos alle uansett.

Anita Steigre sa...

Så - til det artige med felles katalog:

Man kan jo velge å kun vise sine egne eksemplarer, så det er ikke noe problem.

Men, hvem bestemmer hvilke emneord som skal ligge på bøkene? Med bare tre bibliotek går det kanskje greit å bli enige (og kanskje har de ikke så sterke meninger om det heller, hva vet jeg). Men jeg, personlig, grøsser ved tanken på å måtte dele katalog med noen som synes at "Jo flere emneord, jo bedre", er en grei katalogregel. Ellers er det en god ide å bare ha en katalogpost.

Enkelte av oss er virkelig for kontrollfrikete til å stå ut tanken på at andre skal komme å klusse, og det er vel ikke et godt trekk.

Ole - du som har erfaring med bibsys. Fyr løs! Er det mange som endrer eksisterende poster? (Får alle lov?)

Vidar sa...

Vel, eg er sjølvsagt kongen over alle katalogar i Sør-Varanger ;-)

Her er det snakk om å leggje ein kortkatalog (skulebiblioteket) saman med ein elektronisk (filialen, som er saman med hovudbiblioteket frå før). Dermed blir ikkje dei tekniske problema så store...

Dei "reine" skulebiblioteka har eg ikkje rørt enno... På skular med kombinasjonsbibliotek innfører vi no at all katalogisering går gjennom hovudbiblioteket, same om det er vi eller skulen som kjøper boka.

Anita Steigre sa...

Eneste måten å gjøre det på, Vidar! Så lenge dere er villige til å ta arbeidet med å legge inn.

Fortsett å kaste! Du finner sikkert mye snadder på skolebiblioteket. Kanskje katalogiseringsjobben ikke blir så stor :-)

Mari sa...

Jeg er stum! Tenk at alt dette har skjedd mens jeg har vært uten nettilgang. Nå kommer jeg ikke til å greie å konsentrere meg om møtet som begynner nå, bare sitte og drømme og veie katalogsammenslutningskommandantens argumenter for dette og hint og imot.

Vidar sa...

Utruleg kva ein går glipp av når ein ikkje heng med på nettet, eller kva?

Hugs, våre kombinasjonsbibliotek ligg på skular med 20 elevar. Dvs. at både bibliotekarressursen og innkjøpsbudsjettet er ganske avgrensa. Så den taklar vi!

Anita Steigre sa...

Og det kommer selvfølgelig et innlegg om det lykkelige katalog-ekteskapet når det er igang (?)